زاکربرگ، مدیر عامل شرکت متا، روز دوشنبه اعلام نمود که اپلیکیشن تِردز، در طی پنج روز از «چت جی پی تی» سبقت گرفته است. اپلیکیشن Threads از زمان راهاندازی خود در روز چهارشنبه، با پیوستن افراد مشهور، سیاستمداران و سایر افراد به پلتفرمی که از نظر تحلیلگران به عنوان اولین تهدید جدی اپلیکیشن میکروبلاگینگ ایلان ماسک محسوب می شود، رکوردهایی را از نظر عضویت کاربران ثبت کرده است.
زاکربرگ در تِردز با انتشار پستی این نقطه عطف را اعلام کرد. او گفت: «ما هنوز تبلیغات زیادی را شروع نکردهایم و این تقاضای ارگانیک بود.»طبق تحقیقات، سرعت این برنامه در عضویت 100 میلیون کاربر بسیار سریعتر از چَت جیپیتی ChatGPT بوده است .
طبق آخرین افشای عمومی توییتر قبل از تصاحب ایلان ماسک، این شرکت تا جولای سال گذشته نزدیک به 240 میلیون کاربر فعال روزانه قابل کسب درآمد داشته، گرچه دادههای شرکتهای تجزیه و تحلیل وب نشان میدهد که بعد از تصاحب ماسک، استفاده از آن با کاهش روبه رو بوده است. بر اساس گزارش سی اف نیوز، در روزهای پس از راه اندازی تِردز، ترافیک وب توییتر نسبت به سال قبل 11 درصد کم شده است.
هرانچه که باید راجع به اپلیکیشن تِردز دانست
- اپلیکیشن Threads شباهت زیادی به توییتر دارد
- این اپلیکیشن فاقد دایرکت مسیج (قابلیت ارسال پیام خصوصی) و فاقد نسخه دسکتاپ است.
با این حال، تحلیلگران بر این باورند که آشفتگی در توییتر، از جمله محدودیتهایی که اخیرا در تعداد توییتهایی که کاربران میتوانند ببینند اعمال شده است. میتواند به تِردز در جذب کاربران و تبلیغکنندگان کمک کند. هیچ تبلیغی در اپلیکیشن تِردز وجود ندارد. زاکربرگ گفت که این شرکت تنها زمانی به فکر درآمدزایی خواهد بود که یک میلیارد کاربر داشته باشد. آدام موسری، رئیس اینستاگرام هفته گذشته اعلام نمود که متا به فکر جانشینی توییتر نیست و هدف تِردز تمرکز بر موضوعاتی مانند ورزش، موسیقی، مد و….. است.